måndag 25 juli 2011

30 dagar: 2730 minuter och 60 mil

Jag tänker njuta av de siffrorna en liten stund innan det tillkommer en ny dag i Funbeats 30-dagars statistik...=)

Den senaste månaden har jag tränat 2730 minuter och förflyttat mig 60 mil med hjälp av diverse olika skidor med hjul och löpskor. Det blir ganska exakt 1,5 timme och två mil om dagen i snitt. Jag har aldrig tränat i närheten av så mycket tidigare. Och det känns kanon! Visst är jag lite sliten vissa dagar men det har gått mycket bättre och lättare än jag trodde att trappa upp träningen. Det blir inte så slitigt nu när jag kan växla mellan skate och klassiskt. Och löpning såklart. Och styrketräning som är det senaste tillägget i träningsprogrammet...;-)

Det ska bli spännande att se om den ökade träningsmängden gett något resultat nu när tävlingarna på rullskidor snart sätter igång. Tävlingspremiär blir det den 7:e augusti på Karlsnäsrullen i Ronneby. Det ser jag verkligen fram emot!

Idag var det klubbträning. Blev ett nätt distanspass på 3,4 mil. Jag, Håkan och Bengt-Åke körde skate, resten klassiskt. Och Gustaf på 3:or som vanligt. Det gick helt ok idag och var kul och skönt att köra lite skate och slippa jaga som omväxling. Men på slutet tog energin helt slut, trots att vi hade åkt lugnt och fint, och sista backen upp till Skryllegården var det riktigt tungt. Men det var trots allt ganska väntat efter gårdagens pass...

Nu när jag fått i mig mat känns det bra igen och jag är redo för nya äventyr! =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar