fredag 2 december 2011

Helvetesintervaller på SkiErg

Precis hemma från ett alldeles hemskt gympass. Fast nu känns det rätt gött! =) Jag och Gustaf var på Actic och körde nya helvetesintervallerna på SkiErg. (Tabata-intervaller kallas det visst) 20 s max med 10 s vila 8 ggr. 4 serier med ca 4 min vila mellan. Vi skriker, stönar, svettas och beter oss allmänt konstigt men det får man stå ut med! Vad gör man inte för att försöka förkorta lidandet den där första söndagen i mars...

93 dagar kvar nu.

4 kommentarer :

  1. Bra kämpat. När personalen på gymmet kommer springande och är oroliga vet man att träningen har gett effekt.

    SvaraRadera
  2. Haha. Okej, då vet jag hur det ska vara. Ska höja ribban lite till nästa gång! =)

    SvaraRadera
  3. Hittade hit idag via Skidforum.se och blev inspirerad av ditt Tabatapass på SkiErg. Provade den under eftermiddag och "nöjt" (i den mån man kan njuta av mjölksyra...) av den. Ger detta inte någon effekt slutar jag med träning omedelbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du testade! Visst är det hemskt? =) Jag har mest kört 4x4 senaste tiden (oftast på crosstrainer eller löpning) och det var längesen jag körde nått Tabatapass. Men jag ska ta och rycka upp mig och göra det snart...Jag är helt övertygad om att det ger lika mycket effekt som det är hemskt! ;-)

      Radera