onsdag 18 april 2012

Två härliga klubbpass

Jag sitter i soffan och är lite halvt apatisk efter kvällens klubbträning. Onsdagar står intervaller på schemat och intervaller körde vi minsann! Tills benen skrek av mjölksyra och maxpuls var tangerad. =)

Passet började lugnt och fint med uppvärmning ut till en stor parkeringsplats i norra Lund där vi körde lite olika teknik- och balansövningar. Några körde klassiskt men de flesta körde skate idag. Det är himla kul att vi blivit ett riktigt stort gäng med skateåkare i klubben nu!

Det var väldigt bra att köra teknik och balans innan intervallerna. När vi väl började intervallträningen kändes det stabilare och tekniken funkade bättre än den gjort någon gång tidigare. Jag kanske inte är helt hopplös trots allt! =) Men det bästa var nog att jag inte hade sådär ont i benen som jag brukar ha. Verkligen superskönt att slippa det. 

Vi körde intervallerna på en ganska kuperad sträckning idag. Först var det medvind och mycket utför i växel fyra och fem (bara benskate), fast med lite uppför i fyran/trean på slutet. Andra intervallen var det bara uppför och till på köpet sidvind. Intervallerna var ca. 900 respektive 700 m långa. Riktigt jobbigt med 94% av maxpuls i slutet på intervallerna. Tur att man har lite duktiga klubbkamrater att jaga! =)

Igår stannade jag hemma när Gustaf stack till gymmet. Jag var trött och det kändes inte som jag skulle få ut nått av ett styrkepass. Måndagens rullskidpass med klubben blev längre än vanligt och väntat och även om jag körde på 2:or och fick ett väldigt lugnt och skönt pass så tog det nog ändå lite på krafterna. Inkl. uppvärmning dit och nedrull hem blev rundan 37,5 km och vi var ute drygt 2,5 h.

Gustaf och Johannes i klubben imponerade stort genom att köra rundan på fyror. Sjukt. Och Gustaf stakade till på köpet i stort sett hela rundan. (Fast sen var han inte pigg efteråt heller vill jag lova!) Jag och Håkan C. i klubben låg och roade oss med lite insprängda intervaller och det blev ett riktigt kul och skönt pass!

Fast som sagt;  jag var lite slö när jag kom hem igår efter jobbet. När Gustaf skulle iväg till gymmet kom jag fram till att jag nog hellre skulle stanna hemma och läsa lite i min nya bok om Steve Jobs. Den är riktigt intressant och underhållande så här långt! Men trots det slutade det med att jag, och Gösta såklart, sov som små grisar på soffan när Gustaf kom hem. 

Och nu tänkte jag göra samma sak igen! (Fast jag ska försöka förflytta mig till sängen först den här gången...)

Gonatt! =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar