fredag 6 april 2012

Veckosummering och påskfirande

Veckan har inte blivit riktigt som jag tänkt mig. I måndags körde jag klubbpass på rullskidor. Vi kör distanspass på måndagar och av outgrundlig anledning valde jag att köra passet på 2,5:or. (Treor bak och tvåor fram.) Söndagens löppass hade dock satte sina spår och mina ben var inte ett dugg sugna på att stå på ett par rullskidor. Till på köpet var det ganska blåsigt och ruggigt väder. Planen var att mest staka men även det var oväntat jobbigt för benen. Så det slutade med att jag, och Håkan som skejtade utan stavar, kortade av rundan lite grann och nöjde oss med att ha åkt 28 km.

I tisdags vilade jag. I onsdags borde jag ha sprungit men jag vill gärna vara med på klubbpassen på rullskidorna och hann inte både och. Så det blev ett teknikpass på skate följt av en jäkla massa enminuters intervaller. (Närmare bestämt 3x8 st.) Jag hade så där nedrans ont i smalben och fötter under uppvärmningen och teknikdelen men lagom till intervallerna hade det släppt och intervallerna gick så bra det kan gå med min bristfälliga teknik! =) Jag fick upp pulsen hyfsat och återhämtade mig bra i vilan mellan. Det var riktigt kul att köra så korta, snabba intervaller! Och jag tror det är bra för tekniken och balansen att köra på lite fortare samtidigt som man börjar bli trött och mjölksyrafumlig.

Stilleben med skateutrustning...=)

Mingel på parkeringen innan passet

Igår blev det ofrivilligt ytterligare en vilodag. Det hanns helt enkelt inte med någon träning. Men å andra sidan är lägenheten städad, jag och Gustaf nyklippta och vi har transporterat oss några mil norrut till våra familjer som lägligt nog bor bara några kilometer från varandra. I helgen blir det träning och påskmys för hela slanten! =)

Långfredagen började på bästa sätt: med en morgonjogg i solsken. Jag sprang 13 km innan frukost på en ganska kuperad grusväg i skogen hos mina föräldrar. Jag mötte en bil under tiden jag var ute och såg inte till en kotte annars. Lite skillnad mot löpning i Lund. =) Kroppen kändes bra och det kändes inte så tokigt att jag har vilat från löpningen efter monsterpasset trots allt. För nu blir det fullt ös i helgen, mellan påskmiddagar och godisätande...Just nu spöregnar det och jag och Gustaf behöver inte ha så dåligt samvete för att vi har spenderat eftermiddagen på shoppingrunda på megastora Väla utanför Helsingborg. Vi konstaterade dock att vi inte är några rutinerade shoppare. En eftermiddags shopping är ju jobbigare än vilket distanspass som helst! Verkligen! Vi laddade med en pizza innan vi gav oss ut bland allt folk och när energin började tryta laddade jag om med en riktigt god färskpressad "Pineapple Paradise" - ananas, apelsin och mango. Mmm...Gustaf drack såklart kaffe som den kaffetant han är. Jag är glad att jag inte har ett sånt beroende! =) 

Väla har (Sverige enda?) gräddbulleria.
Den KAN vara så att vi åt en gräddbulle också idag.
Men det var bara för att ha testat. Och vi delade på en!
(Den här bilden är från i julas därav den rosa granen.)

Snart väntar påskmiddag nummer ett för helgen. I morgon hoppas vi på finare väder och ett distanspass på rullorna. 

Glad påsk på er allihopa!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar