måndag 1 april 2013

Mot nya mål!

Efter Vasaloppet har jag haft problem med träningsmotivationen och funderat mycket fram och tillbaka kring träningen. Är det verkligen värt allt besvär?

Efter ytterligare ett antal slappa dagar under påsken har jag kommit till insikt om att det är så himla mycket skönare att sitta och slappa i soffan hela dagarna än att fara runt som ett jehu på rullskidorna. 

Så nu har jag bestämt mig. Det blir inget Vasalopp 2014. Det blir ingen mer skidåkning överhuvudtaget. Det är ju trots allt rätt patetiskt hela den här skidåkningsgrejjen. Skåningar kan ju inte åka skidor. 

Jag och Gustaf började ju träna mer seriöst i samband med klassikern 2009. Vi har alltså testat ett antal olika sporter under de senaste åren. Nu känner vi att vi har gjort vårt inom skidåkningen. Vi är klara. Det var en fas i våra liv och nu måste vi gå vidare. 

Men jag kommer inte sluta röra på mig helt och hållet. Vi har funderat och tittat runt mycket efter en ny alternativ träningsform och nu har vi äntligen hittat vår grej!

Framöver är planen att hålla igång med Zumba. Jag tror det är en sport som passar både mig och Gustaf betydligt bättre än skidåkning. Zumba är precis som rullskidor en sport på uppgång och vi tycker det känns väldigt spännande. 



Dessutom har jag beställt en "Vibra tone" från Ellos för att inte tappa formen helt och hållet nu när träningsmängden kommer bli betydligt mindre än matintaget. Det verkar helt perfekt att kunna vibrera bort lite extrakilon framför TV:n. (Ni som följer bloggen vet att jag och Gustaf inte har haft nån TV på länge men nu har vi lagt ut en bytesannons på blocket och hoppas att nån vill byta två Vasaloppsbiljetter mot en 50 tums platt-TV.)


Från och med den här veckan kommer bloggen alltså i stort sett uteslutande att beskriva mina Zumba-pass i detalj. Och så fort jag fått hem min nya "Vibra tone" ska jag testa och utvärdera den så att ni andra som också tröttnat på att träna så mycket kan se om det är något för er. 

Nu är det dags för mig att gå vidare mot nya mål!
Häng på vetja!

7 kommentarer :

  1. Roligt aprilskämt :)

    SvaraRadera
  2. april april.... Hoppas jag ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, underbart skrivet!! Skrattade mig igenom hela inlägget. =)

    SvaraRadera
  4. Känns väldigt skönt att det var 1 april igår..:)
    Men attans vad orolig jag blev första sekundrarna, jag som precis hittat hit och redan fått massor av inspiration! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jag kunde inte motså frestelsen för ett litet blogg-lur.
      Nu är det snart full ös igen så häng i!

      Radera