tisdag 16 juli 2013

Anmäld till Jönköping Open Rollerski

Igår anmälde jag mig till den nya tävlingen "Jönköping Open Rollerski" som IK Hakarpspojkarna arrangerar tillsammans med Ski Team Syd.

Det är en rullskidtävling med ett spännande upplägg:
Man kör 45 min på en varvbana + 2 varv. Varvet är 2,2 km långt och blir man varvad blir man avplockad från banan. (Jag hoppas verkligen att det bara är om man blir varvad av en dam som man blir avplockad i damklassen!) Dessutom finns det spurtpriser längs banan för att ytterligare öka spänningen.

Tävlingen går på tävlingshjul (tack och lov!) i centrala Jönköping i samband med Jönköpingsfesten.

Det blir en bra genomkörare inför Alliansloppet som går den 24 augusti. 

Riktigt kul upplägg och jag ser verkligen fram emot att köra! :)

http://jonkopingopen.wordpress.com/

1 kommentar :

  1. Varvningsgrejjen gäller bara dem som kör i samma klass som en själv, så du behöver nog inte oroa dig ;-)

    Ses där!

    SvaraRadera